Thursday 12 May 2011

Kekeliruan

Fikiran ku keliru bila semalam balik dari kerja aku telah dapat surat dari UTAH, pelik gak..kat mana tempat tu yer?

Sekali buka ambik kau! rupanya dari US, pelik gak macam mana la surat ni boleh sesat sampai umah aku..bila diperiksa nama dan alamat rumah aku betul pula.. tak puas hati baca je la surat tu sampai abis walaupun ada gak sedikit yang tak paham sebab bahasanye kepelikan sikit (hehe memang la bukan pandai sgt pn bab english education ni)




Sekali tgk surat tu ada helaian yang terakhir..sekali tengok bahasa melayu pula surat ni..Haa!! lagi la confuse aku dibuatnya..bila diperiksa baru aku tau..rupanya dari sepupu belah mak aku rupanya yang keje kat sana..ceh!! wat suspend je..hampeh betul..


HAMPEH!!!











Rupanya dapat surat tu aku di offer kerja di sana..untuk bahagian teknikal, bukan kat US tu lagi ramai ke orang power² tapi aku juga di offer? ngada² la sepupu aku ni..tapi bila dia tgk rupanya pandang juga DKM aku ni..haha..tapi gaji kecik kot kat sana..haha..nak call jauh pula tu..tapi dia cakap suruh call dia juga untuk kepastian dan semua akan ditanggung beres oleh pihak mereka..erm..

Bagilah aku peluang untuk berfikir yer wahai sepupuku..bukan apa aku masih punya family, kawan² dan sahabat² aku..sayang je nak pergi,,

3 comments:

  1. pikir jgn pikir
    kat sana ada peluang besar menanti
    kat sini komitmen yang mengikat diri.
    camner tu??

    ReplyDelete
  2. hehehe..
    itulah yang sy tgh fikir ni..pening²

    betul tu..kat sana peluang lagi besar..
    tapi kat sini ada komitment yg bl mencungkil bakat terpendam..

    dan pada masa juga..ada perasaan di sini juga..hehe

    ReplyDelete
  3. hehehe.. pegi je abg.
    tambah ilmu kat sana.
    nanti kalau rindu bole je balik sini kan.
    =) peluang bkn selalu ada kan.

    ReplyDelete