Wednesday 27 April 2011

Dapat Hadiah Lagi..



Dapat hadiah lagi..yeah..yeah..(macam budak kecik je..haha..)  Minggu lepas aku telah diberitahu oleh ayah ku ada bungkusan yang telah sampai dirumah..katanya ada 3 bungkusan..aku cakap "takpelah abah nanti shah sampai umah shah buka la bungkusan itu"..


Masa kerja pun jadi tak tenang je apa la agaknya yang aku dapat yerk..risau² takut ada yang nak mengenakan aku pula..(takpe² think positive ok)..masa tu balik kerja awal sedikit maklum la asyik teringat pada bungkusan apa yang diterima..tak sabar rasanya..haha



Sesudah sampai dirumah..aku cepat² tanya pada Abah ku "mana bungkusan tu Abah?", Abah ku terus beri bungkusan tu pada ku, berat juga bungkusan ni..Abah dan Mak aku sama² lihat apa yang terkandung dalam bungkusan itu..dan bila dibuka dengan terkejutnya aku sebab dapat hadiah sebegini..

Bungkusan Pertama..

   Gelang Diamond.. Siap warranty 2 years..


  Betul² punya amik gambar semata² nak kepastian..haha



Gelang "Diamond" ini bila suluh dan periksa betul² nak dapat kepastian pun agak susah..tapi silau pada batu "Diamond" tu memang lain sangat² dan sangat cantik..Siap ada kertas warranty 2 years lagi..

Bungkusan Kedua..

                Rantai..tak tau nak cakap..



         Ambil lagi dekat untuk kepastian......

Rantai ini lagi la membuatkan aku jadi terkedu..pun sama juga seperti Gelang "Diamond" ada warranty card 2 years..fuh!!


Bungkusan Ketiga..


            Kali ni dapat Rantai Mutiara lak..



    Made In Spain gitu..


Rantai mutiara ini lagi la.. Siap warranty card 5 years lagi..membuatkan aku terkedu dan senyap terus sampai Mak dan Abah aku tegur aku, "nape senyap terus ni Shah?" aku hanya mampu berdiam diri untuk sementara waktu sambil memikirakan apakah semua ini? fikir punya fikir dan aku hanya mampu memberi jawapan sekadar biasa..


Ini semua mungkin rezeki aku..rezeki selepas aku tempuh segala dugaan dan cabaran hidup yang aku tempuh selama 2 bulan..mungkin juga semua ini ada hikmah di sebalik nya..harap² hikmah itu ada lah hikmah yang terbaik buat diri ku ini.. Bila periksa satu persatu barang-barang ini semua ada nilai seperti Gelang "Diamond" ini nilainya 24 karat (nilai untuk diamond a.k.a berlian) mahal juga tu bila diperiksa kat laman web untuk berlian..jangkaan 18K kot..kot la..kalau benar rezekinya Alhamdulillah.. Yang rantai tu aku rasa tak la mahal sangat..dan yang paling unik adalah Rantai Mutiara sebab bila di pegang rantai mutiara tu terlalu lembut sekali dan bukan seperti biasa yg jual kat kedai²..mungkin inilah dinamakan rezeki..


Aku bercadang nak beri pada Mak aku ni..tapi mak aku macam tahu apa yang fikirkan..Mak aku cakap " takpe shah, simpan mungkin shah ingin berikan pada orang yang shah sayang dan shah cintai suatu hari nanti, macam mak takpe sebab Abah dah beri macam² pada mak ini." terima kasih mak kerana memahami..hehe



p/s : barang² ini mungkin akan jadi milik orang yang aku sayang dan aku cintai suatu hari nanti..insyallah..lelaki mana boleh pakai barang² ni..hahahaha

4 comments:

  1. As'salam..

    Amboi dia. Bagi le teman 1 aih..
    Seumur hidup 1 hape pun tak pernah dapat..
    Huhu.. Jangankan emas, perak, zullian,
    kayu pun tak ada. Huhu.. :)=

    - FM -

    ReplyDelete
  2. ish..jgn begitu FM..setiap org rezekinya tidak sama dan berbeza..cume kadang² kita sedar dan juga tidak..insyallah..ada hikmahnye tu.. :))

    ReplyDelete
  3. nak rantai mutiara tu leh x? xpon mutiara dia sebijikkk je.....nge3

    ReplyDelete